Storängstorget 20, Åkersberga - 072-85 78 588

"Vårerbjudande"

Riskettan 500:-
(ord.pris 800:-)
Gäller ej förbetalda paket!

Riskutbildning 1 & 2

För dig som ska ta körkort behöver man genomföra del 1 och 2.

Riskutbildning 1 & 2

Del 1. Riskettan!
Succén fortsätter!

Troligtvis den bästa Riskettan som finns i Stor Stockholm! Med Kerstin som föreläsare!

Riskutbildningens nya del, vilken omfattar alkohol, andra droger, trötthet och riskfyllda beteenden i övrigt. Riskutbildning 1 kan genomföras redan i början av utbildningen för körkortsbehörighet B (personbil) och är giltig i fem år. Utbildningen gör du här på Kerstins Trafikskola. En mycket populär kurs.

Hos oss är kursen mycket utbildande och den är troligtvis den bästa Riskettan som finns, med exeptionellt duktiga Kerstin själv, som kursledare.

Se nedan för aktuella kurstillfällen, pågår mellan 17,45-21,15.

Boka plats i god tid.

Betalning sker  i samband med bokningstillfället.

Swisha gärna på 123 103 07 58.

"Vårererbjudande"
500:- per/pers.
(Ord. Pris: 800:-)

Gäller endast för dig som inte har paket.

Bokning sker enklast via formuläret längre ner på webbsidan.

Del 2. Risktvåan!

Riskutbildningens gamla del: (Gillinge halkbana) kan vi hjälpa dig att boka och du betalar vid bokningstillfället på Trafikskolan. Pris 2200:-. Båda utbildningarna måste vara genomförda och godkända innan du gör teori och körprov.

Mål!

Du som elev ska efter genomgången utbildning inse betydelsen av att ta avstånd från alkohol och andra droger i samband med körning samt vikten av att vara utvilad och koncentrerad som förare.

Du ska få insikt om konsekvenser kring riskbeteenden som kan påverka körförmågan och hur de kan undvikas. Du ska även få kunskap och insikt om vilka konsekvenserna kan bli samt vad som ökar riskerna och hur de kan undvikas.

Mer information

På sidan Trafikverkets föreskrifter om riskutbildning för behörighet B (VVFS 2008:251) finner du Trafikverkets (Transportstyrelsen 2009-01-01) lagtext Riskutbildning del 1 och Riskutbildning del 2. För att öppna dokumentet så behöver du ha Abobe Reader installerad.

Syfte och utbildningsinnehåll

Det är viktigt att du tar avstånd från alkohol och andra droger i samband med bilkörning och att du är utvilad och koncentrerad som förare. Utbildningen består av diskussioner och reflektioner kring riskbeteenden i trafiken. Den syftar till att ge dig kunskap och insikt om hur alkohol, andra droger, trötthet samt andra beteenden och faktorer kan påverka körförmågan. Särskild vikt läggs på risker kring alkohol och andra droger samt trötthet.

STR

Samtliga bilar på Kerstins Trafikskola har självklart alkolås.

Logga in på elevcentralen nedan.